PEFC International publica l’enquesta ‘Moda de Boscos Sostenibles’, revelant que les certificacions de sostenibilitat independents són importants per als consumidors

24 juliol 2024
Arbre pi pinyer
Una nova investigació millora la resistència del pi pinyer i el freixe al canvi climàtic i les plagues
16/07/2024
La Diputació de Barcelona intensifica la vigilància contra incendis amb un pla de 2,1 milions d’euros per a 626.000 hectàrees forestals
29/07/2024

PEFC revela els resultats de l'enquesta ‘Moda de Boscos Sostenibles’, realitzada per la consultora YouGov a més de 5000 persones i dirigida al públic consumidor de moda en quatre dels mercats clau d'Europa: França, Itàlia, Espanya i el Regne Unit. En ella s'aprecia la consciència ambiental de consumidors i marques, les actituds adoptades i les expectatives dels consumidors relatives a l'ús de fibres forestals en les col·leccions de moda. Els resultats mostren una gran diferència entre la percepció dels consumidors i les propostes de les marques.

En la cerca d'alternatives sostenibles que substitueixin a les fibres d'origen fòssil, les fibres cel·lulòsiques (viscosa o lyocell) estan guanyant popularitat, amb una previsió de creixement en la producció de sis mil milions a deu mil milions de tones en els pròxims 15 anys. Per això, és cada vegada més important per a la indústria de la moda garantir que les fibres cel·lulòsiques provenen de boscos gestionats de manera sostenible, per a així poder demostrar els seus compromisos ambientals de manera mesurable i traçable i assegurar que la seva activitat econòmica no contribueixi a la desforestació.

A més, els consumidors prioritzen cada vegada més la sostenibilitat en triar les peces que adquireixen, la qual cosa suposa una oportunitat significativa perquè les marques liderin la transició ecològica amb pràctiques responsables i transparents. PEFC, l'associació internacional que promou la sostenibilitat dels boscos i els seus productes secunda i assessora a les empreses sobre polítiques de subministrament responsable, permetent obtenir materials forestals de manera sostenible i transmetent-li-ho als consumidors de manera creïble.

"La transparència i la informació verificada sobre el subministrament sostenible, juntament amb les certificacions, ajuden a augmentar el valor de marca. La majoria dels consumidors estan disposats a pagar més per això."

 Fibres cel·lulòsiques de boscos gestionats de manera sostenible

El 74% de les persones enquestades considera important que les fibres forestals de les peces provinguin de boscos gestionats de manera sostenible i esperen que les marques assegurin el seu origen responsable. En concret, a Itàlia és on més preocupació existeix sobre aquests aspectes, sent gairebé el 90% de les persones enquestades els qui indiquen com molt rellevant conèixer l'origen de les fibres forestals.

El 78% creuen que les marques de moda necessiten augmentar els seus compromisos mediambientals i demostrar el subministrament responsable de fibres forestals. Una quarta part creu que les marques estan abordant aquests aspectes eficaçment. A més, només 1 de cada 10 enquestats pensa que les marques proporcionen informació suficient sobre els seus compromisos, i només 2 de cada 10, opinen que aquesta informació apareix en les webs corporatives. Això reflecteix el seriós i difícil paper de les administracions per a potenciar una regulació més exigent en el sector tèxtil.

La transparència i la informació verificada sobre el subministrament sostenible, juntament amb les certificacions, ajuden a augmentar el valor de marca. La majoria dels consumidors estan disposats a pagar més per això.

El 68% de les persones enquestades afirma que prefereix comprar marques que proporcionin informació clara sobre les seves pràctiques i subministrament responsable de fibres. El 64% opina que demostrar la compra de fibres amb origen sostenible augmentaria el valor de les marques. Les certificacions de sostenibilitat, col·leccions sostenibles, les ressenyes dels consumidors i la reputació de la marca són els aspectes que major confiança ofereixen als consumidors, en un 50%, 35%, 29% i 28%, respectivament.

De fet, les certificacions de sostenibilitat independents són importants per als consumidors, perquè els resultats mostren que els compradors tenen més confiança en aquestes etiquetes de certificació independents que en les pròpies etiquetes de sostenibilitat de la marca. Segons el BCG (Boston Consulting Group): "Fins ara, en la seva majoria, les marques i detallistes han hagut de crear els seus propis estàndards i mètodes per a demostrar el seu impacte ambiental."

Respecte a les actituds i comportaments relacionats amb les etiquetes de sostenibilitat, el 59% de les persones enquestades cerca etiquetes de sostenibilitat en comprar i al 71% els agradaria veure certificacions que confirmin que les fibres forestals provenen de boscos gestionats de manera sostenible. El 64% va afirmar que probablement comprarien roba amb certificacions de l'origen sostenible de les fibres forestals i més del 60% va manifestar que aquestes etiquetes influeixen positivament en les seves decisions de compra. El 59% estaria disposat a pagar més per una peça d'un teixit certificat, i un 43% pagaria fins a un 10% més.

Com poden les marques donar resposta a les expectatives dels consumidors?

Les marques poden seguir els següents passos per a augmentar la seva transparència i comunicació creïble amb els consumidors, així com enfortir els seus objectius en matèria de sostenibilitat:

  • Revisar les seves polítiques actuals de subministrament de fibres forestals per a assegurar que provinguin de boscos gestionats de manera sostenible.
  • Comunicar aquests requisits de sostenibilitat a la cadena de subministrament i prioritzar la verificació per una tercera part independent, com a través de la certificació de cadena de custòdia PEFC. Això permet un seguiment i una comunicació transparent.
  • Proporcionar informació en la pàgina web sobre col·leccions i peces fabricades amb fibres forestals amb certificació PEFC.

Si ets una marca i necessites assessorament sobre el subministrament de fibres responsables, pots descarregar el Llibre blanc “Créixer en sostenibilitat a través de l'impacte positiu del subministrament de fibres cel·lulòsiques amb origen responsable: una guia per a marques de moda i minoristes” o enviar-nos un correu a comunicacio@pefc.cat

PEFC Catalunya
Resum de privacitat

Aquesta web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema en el teu navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.

Pots consultar tota la informació sobre la nostra política de privacitat aquí, i tota la informació relativa a les cookies aquí.