L'Eurocambra ha donat llum verda definitiva a una directiva que millorarà l'etiquetatge dels productes i prohibirà l'ús d'al·legacions mediambientals enganyoses.
La Directiva adoptada avui per 593 vots a favor, 21 en contra i 14 abstencions té per objecte protegir els consumidors de les pràctiques comercials enganyoses i ajudar-los a triar millor les seves compres. Per a aconseguir-ho, s'afegiran a la llista de pràctiques comercials prohibides de la UE una sèrie d'hàbits comercials problemàtics relacionats amb el blanqueig ecològic i l'obsolescència primerenca dels productes.
Publicitat més precisa i de confiança
El que és més important, les noves normes pretenen que l'etiquetatge dels productes sigui més clar i fiable mitjançant la prohibició de l'ús d'al·legacions mediambientals genèriques com a «respectuós amb el medi ambient», «natural», «biodegradable», «climàticament neutre» o «ressò» sense cap prova.
També es regularà a partir d'ara l'ús d'etiquetes de sostenibilitat, donada la confusió provocada per la seva proliferació i per no utilitzar referències comparables. En el futur, la Unió només permetrà etiquetes de sostenibilitat basades en sistemes de certificació oficials o establertes per les autoritats públiques.
A més, la directiva prohibirà al·legacions que un producte té un impacte neutre, reduït o positiu en el medi ambient gràcies als sistemes de compensació d'emissions.